Men´s world |
Syksyn kalseuden ja harmauden kestääkseni olen tuhlannut
pienen omaisuuden kotikutsuilla myytäviin luksustuotteisiin. Naisille tarjotaan
kotikutsuformaatilla nykyisin vaikka minkälaisia tuotteita, usein vastaavia
tuotteita saisi marketista huomattavasti huokeammin. Kotimyyntituotteet ovat
myyjien mukaan laadukkaampia ja soviteltava tuotteita on leppoisampi kokeilla
kotona kuin hikisen ankeassa sovituskopissa. Emännöimällä kutsuja saa tuotteita
edullisemmin ja kenties vielä kiitokseksi jotakin täysin maksutta.
Nalkuttava omatuntoni sai minut pohtimaan millaisia
tuotteita voitaisiin myydä miehille vastaavilla kotikutsuilla. Tarkennan vielä;
suomalaisille heteromiehille. Enkä lähde nyt sieltä erotiikan maailmasta
liikenteeseen, sillä vannoisin, että naiset ja miehet osallistuisivat ihan yhtä
vaivaantuneesti sukulaisten, ystävien ja työkavereiden kera vietettävään
seksitarvikeiltaan.
Mikä saisi Maket ja Mikot järjestämään tarjottavaa
kavereilleen ja kokoontumaan sohvalle selaamaan kuvastoa Markun kertoessa
uusimmista tuotteista ja kuukauden tarjouksista?
Vaatteet tuskin herättävät miehissä mitään intohimoja –
miehet yleensä ostavat vaatteita täysin tarvepohjalta, eivät inspiroituneena
uusista materiaaleista tai väreistä. Kosmetiikka- ja hygieniatuotteisiinkaan ei
heitä saisi innostumaan, sisustus- ja keittiötarvikkeetkin kiinnostaisivat vain
harvoja.
Muistatteko Tim Allenin Koti Kuntoon komediasarjan, jota
esitettiin tv:ssä joskus 90-luvulla?
Tim Taylor niminen perheenisä oli Tool Time – ohjelman
juontaja, joka täpinöi kotonakin erilaisten työkalujensa kanssa. Mies hyrisi
kuin auton moottori saadessaan uuden sähköporakoneen tai elektronisen
vatupassin. Tämä voisi toimia kotikutsumuotoisenakin. Kuvitelkaa
remonttireiskamainen lihaksikas miesten mies opastamassa kotinikkareitamme
erilaisten kätevien yhdistelmätyökalujen ja elektronisten vempaimien maailmaan?
Samalla voisi tulla nikkarointivinkkejä, kenties jopa työnäytöksiä. Tarjoilun
voisi hyvin kuitata suolapähkinöillä ja pilsnerillä.
Kaikenlaiset nappulat ja säätimet eli elektroniset laitteet
kiinnostavat valtaosaa miehistä. Mitä monimutkaisemmanoloinen laite on ja mitä
enemmän säätöjä, sitä kiinnostavampaa. Laitteen hallinta voi tuoda valtaa,
erityisesti jos on talouden ainoa ihminen, joka osaa säätää laitetta. Tai
ainoa, jolla on lupa koskea siihen. Tässä kohdin miehillä pettää budjettitaju
samalla tavalla kuin naisilla alusvaateostoksilla. Hinnalla ei ole merkitystä –
halvalla ei voi saada parasta. Markkinoida voisi lähes kaikkea, puhelimia,
tietokoneita, kameroita, lisälaitteita, vahvistimia ja säätimiä. Imureista ja
pesukoneista miehiä tuskin saisi innostumaan – paitsi jos ne olisivat
kauko-ohjattavia, koottavia, painevoimalla toimivia tai imuri olisi
päältäajettava. Painepesurit ja lehtipuhaltimet kiinnostavat, mutta vain hetken
aikaa. Niissä on liian vähän niitä säätönappuloita.
Autot ja niiden tarvikkeet voisivat myös houkutella. Auton
varsinaisesta rassaamisesta harvat enää inspiroituvat, mutta erilaiset
lisälaitteet ja pikakiillotus tuotteet voisivat löytää ostajansa, puhumattakaan
navigaattoreista tai kilkkeistä, jotka vaikuttaisivat auton nopeuteen tai
energiatehokkuuteen.
Uskon, että miehille saisi helposti kotikutsuformaatilla
kaupattua myös todella massiivisia ja siten myös hinnakkaita maksullisia
kanavapaketteja. Herkut pöytään ja Henkka esittelee koostetta erilaisista
urheilu-, metsästys-, kalastus-, nikkarointi-, elokuva- jne. –kanavista.
Kotikutsuja isännöivä Ilmari saa kiitokseksi katsoa elokuvia kaksi kuukautta
kaupan päälle.
Grillit ja grillaustarvikkeet – mikseivät jopa jättimäiset
pihvit on vielä pakko mainita. Tosin Suomessa grillaussesonki on niin lyhyt,
että talveksi pitäisi keksiä jotakin muuta, vaikkapa alkoholituotteiden
kotimyyntiä. Siihen ei taitaisi Suomen lainsäädäntö taipua, että kotona
maisteltaisiin kivoja uutuus oluita tai edes laadukkaita laatikkoviinejä, mutta
idea olisi kutkuttava ja jännittävästi unisex, hameväelle tarjottaisiin
vaikkapa liköörejä ja kuoharia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Sana on vapaa